سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چاق شدن صورت با خرما

مواد غذایی زیادی وجود دارند که باعث چاقی کل بدن می شوند. اما تعدادی از مواد غذایی نیز وجود دارند که فقط صورت انسان را چاق می کنند. یکی از موثرترین روش های چاق شدن صورت خوردن خرما است. بسیاری از افراد از لاغری صورت خود ناراضی هستند و به دنبال راه هایی برای چاق شدن صورت خود می گردند.  چاق شدن صورت بیشتر از همیشه زمانی اهمیت می یابد که یک خانم قصد دارد در عکس های عروسی خود ، چهره زیباتری داشته باشد. در این مواقع معمولا بهترین نتیجه در کمترین زمان ممکن مورد نظر است ، که برای نیل به این منظور خوردن خرما توصیه می شود.

جهت چاق شدن صورت با خرما دو راه وجود دارد : 1- خوردن شیره خرما : خوردن شیره انجیر نیز موثر است. 2- روزانه چند عدد مغز بادام ، پسته ، یا فندق را با چند عدد خرما ی بدون هسته مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید و میل کنید . از شیره خرما می توانید به جای خرما در این مخلوط استفاده کنید .

 

 


خشک کردن خرما با اجاق فر

جهت خشک کردن خرما با اجاق فر ابتدا خرماها را روی سینی پخش کنید و آنها را داخل قفسه فر قرار دهید. اجاق را روشن کنید و زمانی که درجه فر به 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) رسید آن را خاموش کنید. سپس با یک دماسنح دمای خرما ها را اندازه بگیرید. وقتی که دمای رطب ها به زیر 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتی گراد) رسید دوباره اجاق را روشن کنید و روی 120 درجه خاموش کنید. خرماهایی را که به دمای مطلوب رسیده اند از سینی خارج کنید. این فرآیند را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید .

اگر دماسنج در دسترتان نیست فر را روی 200 درجه فارنهایت قرار دهید و سپس آن را خاموش کنید و خرماها را درون آن قرار دهید. اگر لازم است این پروسه را جند بار تکرار کنید تا رطب ها به میزان مورد نظر خشک شوند. نکته ضروری دیگر این است که خرماها بیش از حد لازم حرارت داده نشوند. دمای بیش از 155 درجه فارنهایت قند میوه را سوزانده و عطر و طعم سوختگی به میوه می دهد.

 

 


کاهش وزن و رژیم غذایی سالم با خرما

میوه خرما دارای کالری ای است که می تواند به عنوان جایگزین وعده غذایی برای کاهش وزن استفاده شود، زیرا از گرسنگی به مدت طولانی تری جلوگیری می کند. بنابراین میوه رطب برای  کسانی که در رژیم غذایی هستند در مقایسه با سایر میوه ها مناسب تر است. خرما برای مصرف توسط افرادی که در رژیم غذایی سالم می باشند مفید است، زیرا چربی، کلسترول و سدیم که می تواند به چاقی منجر شود در آن وجود ندارد .

رطب سرشار از پتاسیم است، علاوه بر این سرشار از طیف گسترده ای از ویتامینها و مواد معدنی است که می تواند برای کسانی که یک برنامه رژیم غذایی سالم را اجرا می کنند مفید باشد. اگر خرما را برای برنامه رژیم غذایی کاهش وزن انتخاب کرده اید، باید در انتخاب خود هوشمندانه عمل کنید . برای مثال محصولی را انتخاب کنید که قند کمتری دارد. خرمای خشک و نیمه خشک قند بالایی دارند. از آنها پرهیز کنید.

خرما را در یخچال تا یک سال می توان نگهداری کرد و در ظرف شیشه ای تا یک ماه می توان آن را نگه داشت.

رطب برای رژیم غذایی برای کسانی که به دنبال بدن باریک هستند بسیار سودمند است، زیرا خرما علاوه بر این که وزن را کاهش نمی دهد عوارض جانبی نیز ایجاد نمی کند.

برای مصرف رطب در رژیم غذایی می توانید میوه رسیده آن را با آب جوش یا معمولی و یا همراه سایر میوه هایی که مانند سیب انبه توت فرنگی که فاقد قند و چربی بیش از حد هستند مخلوط کنید.

برای به دست آوردن نتیجه رضایت بخش در رژیم غذایی با خرما ، بهتر است که هر روز ورزش کنید تا چربی های اضافی آب شوند و روزی 8 لیوان آب بنوشید. همچنین پس از ورزش و یا خوردن غذا نباید بخوابید. صبح که از خواب بلند می شوید سعی کنید قبل از خوردن صبحانه یک لیوان آب میوه که به آن خرما اضافه شده بنوشید.

رژیم غذایی رطب را با صبر و شکیبایی انجام دهید زیرا یک رژیم غذایی طبیعی نمی تواند سریعا وزن شما را کاهش دهد.